cached RAM

Com ja sabeu, estic intentant que kde em funcioni més ràpid, doncs va
exasperantment lent. He detingut tots els processos que he cregut
innecessaris i deshabilitat les animacions i virgueries de l'escriptori.
Alguna cosa s'ha notat, però no massa, com be apuntava(gràcies a tots per les
sugerències) Albert Cervera.
He analitzat l'us de memòria (per cert, algú sap la comanda de consola per
veure la quantitat de memòria del sistema? no em refereixo a "top", sino
alguna cosa tipus "df") i he vist que surt com a memòria usada un 36%, i una
tal "cached RAM" que ocupa un 48%, que penso que és el que fa que tot vagi
tant lent. Amb els canvis abans esmentats, he passat d'un 4% de memòria
lliure a un 10-12%, per això no es nota gaire. Què és aquesta "cached RAM"
que s'em esmorza la meitat de la memòria disponible? Com puc disminuir
aquesta xifra de la vora del 50% a quelcom més raonable?

Gràcies
Ricard Pradell