Problemes amb caudal

Hola a tots,

des de que em vaig instal.lar debian no havia tingut necessitat
d'utilitzar a fons el caudal ascendent (upstream) de la meua conexió
telefònica. El que em passa és que quan necessite enviar alguna cosa de
més d'uns 15-20Kb (quantitat ridícula), la conexió es comporta de forma
extranya. Un exemple, per a enviar uns 30Kb (siga per smtp, scp o ftp)
necessite uns 5 minuts! He observat el tràfic i el problema és que el
meu ordinador no reb gran part dels reconeixements (tcp ack's), amb els
conseqüents retrasos (slow-start del tcp) i retransmisions, quedant un
tràfic ascendent a ràfegues. El caudal descendent funciona perfectament.

Queda descartat que el problema siga a nivell d'aplicació (Kmail,
Mozilla, ftp o openssh), i no ho és del ISP ni a nivell físic (amb
win32 funciona perfectament). No crec que siga del iptables pq de ser
així no arribaria cap 'ack'.

El meu sistema és una Woody 3.0, amb un modem extern de 33600. Em
conecte utilitzant kppp amb els arguments:

crtscts
noipdefault
debug
defaultroute