Re: us de xarxa a portatils

Hola Xavier,

A Dijous 06 Març 2003 15:26, Xavier Noria va escriure:
> 1. Vull automatizar uns backups a una maquina remota amb cron pero
> aixo es un portatil i tot sovint no esta connectat a cap xarxa, hi ha
> alguna manera de mirar en els scripts de backup si la ethernet
> funciona per a decidir si fan o no el backup?
>
> 2. Quan arranco el portatil sense ethernet el client dhcp es tira una
> bona estona abans no fa timeout (o me'l carrego amc Ctrl-c). Sabeu
> d'alguna manera menys rupestre de solucionar aquest tema?

com sempre, segur que hi ha una forma millor, però el que he pensat es
pots no carregar el dhclient al arrancar (evites esperar-te si no la
utilitzes), i quan tingues que utilitzar la xarxa executar "ifup eth0".
Al desconectar-te hauries de fer "ifdown eth0", i d'aquesta forma:

#!/bin/bash
$AUX=`/sbin/ifup eth0 2> /dev/stdout`
if test "$AUX" = "/sbin/ifup: interface eth0 already configured"; then
	# Executar backup
fi
AUX=

Ho explique un poc. Si només mantens la interfície configurada mentre
estàs conectat, al executar "ifup" et dirà que ja la tens configurada
(per stderr, per això la redirecció). Si et diu això, estaràs conectat
i podràs fer el backup.

També pots fer el mateix però canviant l'ordre "/sbin/ifup eth0" per un
ping a la màquina on guardes el backup.
Estic segur de que hi ha una forma més fàcil... però avui tinc les
neurones un poc disperses ;)

Bona sort!

Pep