Problema perplexe amb lyx

bon dia a tothom:

Utilitzo la distribució prova de debian amb el paquet Lyx 1.2.2 de inestable
(una burrada com un altre...).

No se si per aquí hi algú que utilitzi regularment Lyx i me pugui donar un
cop de ma. Tinc el següent problema amb el Lyx:

Quan engego Lyx falten alguns entorns de paragraf (p.ex., "quotation" o
"quote"). Tanmateix si abans d'engegar-lo esborro el directori ~/.lyx,
apareixent tots els entorns. Però si surto del kde i torno a entrar, al
engegar Lyx tornen a desapareixen els entorns i només els tinc disponibles si
de nou esborro el ~/.lyx. He provat el paquet Lyx 2.2.1 de
ftp://ntama.uni-mainz.de/pub/debian unofficial/ amb el mateix resultat.

Algú me pot ajudar?

Moltes gràcies i salutacions. Pep Roca.