dselect i DD

Hola a tots,

tinc dos xicotets dubtes, ací van:

El primer és sobre dselect. Resulta que tinc instal.lat amavis-postfix
i aquest paquet recomana tindre lha, unrar, unarj i un parell de
paquets més que no tinc (i tampoc tinc moltes ganes de tindre'ls), així
que cada volta que utilitze dselect per instal.lar alguna cosa em surt
la dependència. Hi ha alguna forma de deixar-li clares les meves
intencions? He probat amb totes les comandes del dselect (X, Q, etc..)
per a ingnorar-ho, però no ho fa de forma permanent.

L'altre dubte em va sorgir al llegir els documents sobre com ser
desenvolupador a Debian. Segons he llegit, una bona forma d'aprendre és
adoptar un paquet, el problema és que, digueu-me curt ;) però no em
queda clar quí pot adoptar paquets. Puc adptar-los directament o he
d'haver sol.licitat ser NM? També he vist que alguna gent ha adoptat
paquets tenint un desenvolupador actiu com a 'sponsor', en quins casos
és necesari?

Bé, igual no eren tan xicotets :P Gràcies

Pep