Re: Instal.lant Debian

On Wed, Jan 15, 2003 at 07:19:15PM +0100, Carles Noguera Balasch wrote:
> Hola a tots,

Hola!

> Estic instal·lant el Debian 3.0 r1 des de zero i punt a punt per
> anar-me possant al dia de cada element.
> Amb el Mandrake tenia massa coses i no savia que hi tenia.
>
> Segurament tindré alguns dubtes. A veure si hem podeu anar ajudant.
>
> Fins ara he fet...
>   - Instal·lar Debian Basic.
>   - Instal·lar/Configurar Locales.
>   - Configurar sistemes de fitxers. fstab
>   - Instal·lar/Configurar xserver-svga. (va costar 1200x1024)
>   - Instal·lar Window Maker.
>   - Instal·lar Pingus i jugar una mica.
>   - Instal·lar LaTeX (m'estic mirant com va. Sembla WP5.1)

!! De fet és molt millor..

> Voldria saber el següent:
>   - Com es pot fer per que al fer halt l'ordinador s'aturi.
>     És cosa del kernel o del "rc0.d" ?

Només cal que et compiles un kernel. Et descarregues uns "sources" de la
Xarxa i al compilar:

(#make menuconfig)

General setup
   [*] Avanced Power Management BIOS support
       [*] Use real mode APM BIOS call to power off

Jo sempre instal·le els meus nuclis a mà, però segur que algú pot dir-te
quin és el mètode debianita de fer-ho.

>   - Amb LaTeX: com hem recomaneu que hi treballi?
>     Trobo una mica complicat els accents "\´a" algun consell?

\usepackage[latin1]{inputenc}
\usepackage[catalan]{babel}

Si tens cap problema amb la "hypenation" en català ho dius, val?

>     I, possar imatges? Encara no ho he trobat.

\usepackage{graphics}
\includegraphics{arxiu.eps}

Bàsicament, clar  ;)

Afortunadament disposem de moltes guies introductòries a LaTeX per
Internet. No cal que et pose adreces ací. Tira del Google  :)

>     Per veure els documents tinc XDVI. N'hi ha algun altre?

kdvi?

>   - Després vull entrar en la connexió a Internet.
>     Quin paquet hem recomaneu? Netscape?

Mozilla amb els plug-ins que pugues aconseguir. Java i coses de
Macromedia, principalment.

> P.D: Vull arribar a prescindir de Windowns.

Jo també, però prescindir de certes peces de programari tancat no
resulta fàcil de vegades.

--
José Marcos Chalmés García - Public key ID: 0x6FDE933B
www.polinux.upv.es - www.debian.org - www.gnu.org - www.bsd.org - ...