Lector CD KO

Salutacions des de casa dels meus pares, on he tornat aquests dies per allo del Nadal.  :)

A l'ultima visita vaig parlar-li de Debian tan be al meu pare que va comprar els CDs i va decidir instal.lar-ho de forma dedicada a un IBM Thinkpad 600X que tenia per alla.

Va completar la instal.lacio amb els CDs, fins a tenir GNome i tot plegat instal.lat. Pero alguna cosa devia succeir pel cami ja que el lector de CDs ha quedat del tot inoperatiu. Fiques un CD i no et sap llegir el que hi ha a dins. Fa els sorollets de lectura, el disc gira, etc, pero sembla que si no el sapigues llegir i al cap d'una estona desisteix i es queda fent pampallugues taronges amb el pilot del lector.

Com que hi ha altres coses per alla que no acaben de ser consistents ni de rutllar, he intentat comenc,ar de nou pel principi i reinstal.lar. Pero el tema esta en que fins i tot bootant-lo amb el CD 1 de Debian a dins no fa ni cas.

Sembla ser que la unitat ha quedat com inutilitzada fins i tot abans de que LILO entri en accio.

Buscant per aqui i per alla he vist que pot succeir que la bios d'aquest 600x tingui alguna incompatibilitat amb lectors de CD en Linux pero... Coi, al principi be que s'entenien.

Tambe em trobo que no se com actualitzar la bios ja que IBM et dona nomes un .exe per a ser executat en DOS o Windows. I no puc ni provar d'instal.lar programes com Wine ja que no llegeix CDs ni es pot connectar a Internet (amb pppconfig tambe dona error quan ha de trobar el modem intern).

En fi, un drama.  :)

Buscant informacio relacionada amb

The failed "Read CD/ Dvd Capacity" packet command was:
"25 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 "

He vist que un lector de CDs o DVDs et pot quedar inutilitzat quan instal.les altres unitats. Davant de tot aixo vaig optar per reformatejar tot de nou, crear noves particions, etc. Pero he descobert que ni tant sols aquest equivalent al "format" se fer.  :(

No es un tema de CDs deteriorats (n'he provat diversos, tots nous i que funcionen al meu portatil). I despres de totes les proves fetes i tot el que he llegit per llistes podria gairebe assegurar que tampoc no es un defecte de hardware del lector de CD.

Alguna pista?

Deixo aqui el missatge d'error sencer per si algu li troba el que.

Moltes gracies.

0% (working) hdc: packet command error: status=0x51 (DriveReady SeekComplete Error)
               hdc: packet command error: error= 0x50
               ATAPI device hdc:
               Error: (Ilegal request -- (Sense key= 0x05)
               Invalid Feeld in command packet -- (asc=0x24, ascq=0x00)
               Te failed "Start/Stop Unit" packet command was:
               "1b 00 00 00 03 00 00 00 00 00 00 00"
               Error in command packet byte 4 bit 0
               cdrom: open failed.
               0% (Working) hdc: packet command error: status= 0x51 ( DriveReady SeekComplete Error)
               hdc: packet command error: error= 0x30
               ATAPI device hdc:
               Error: Medium error -- (Sense key= 0x30)
               (reserved error code) -- (asc= 0x57, ascq=0x00)
               The failed "Read CD/ Dvd Cpacity" packet command was:
               "25 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 "