Coses que no quadren instal.lant OpenOffice

Sóc cosncient que aquesta llista és de Debian i no d'OpenOffice, però
abans de tocar els nassos per aquella banda em vull assegurar que els
problemes que tinc no són degut al meu (mal) ús de Debian.

Vaig baixar-me la versió catalana disponible a Softcatalà. No vaig
trobar instruccions d'instal.lació a prova de novells i les vaig trobar
a http://www.openoffice.org/dev_docs/instructions.html#linux

Vaig seguir punt per punt i vaig acabar tenint l'OpenOffice ritllant,
PERÒ:

- Ara tinc un subdirectori /opt penjant de l'arrel, on només tinc un
subdirectori /OpenOffice amb la tira de fitxers .so i algun readme. Què
és aquest /opt i per què no es va instal.lar a /usr/bin com tota la
resta? És bol o dolent que estigui aquest directori allà o tant li
carda?

- De fet l'aplicació es va instal.lar a /home/(el meu
usuari)/openoffice. Torno a preguntar: és normal això?

- Vaig amb GNome 1.4 i tot i que al centre de control GNome tinc
assignades extensions com .doc a aquesta aplicació, quan volto pels
directoris (amb el GNU Midnight Commander) els fitxers ni els fitxers
.doc ni la resta de fitxers que estan assignades a l'OpenOffice saben
amb quina aplicació s'han d'obrir. La cosa es complica més quan clico,
se m'obre una finestra que em pregunta amb quina aplicació vull obrir
però com que l'OpenOffice no se'm va llistar al menú de "programes" sino
al de "predilectes", que no em surt en aquesta finestreta. Haig de
buscar l'aplicació manualment a /home/qgil/openoffice.

Vaja, que tot plegat és una mica estrany i si algú em pot aportar alguna
llum (ni que sigui identificant cada problema) li ho agrairé.

Quim