Re: canviar permisos a directoris // links

On Sat, Nov 09, 2002, Xavier Clotet wrote:
> P.D.: les altres opcions de umask a on les podria trobar (és a dir els
> nombres per els altres tipus de permisos). Al man no hi són (o no les hi
> he sapigut trobar...).

Mai ho he acabat d'entendre.

Jo tinc una partició FAT32 que es monta automàticament amb les següents
opcions:

/dev/hda5 /home/public vfat nodev,noexec,uid=102,gid=102,umask=002,quiet 0 2

De manera que els permisos dels fitxers i els directoris queden així:

drwxrwxr-x    3 public   public       4096 oct 14 00:42 directori
-rw-rw-r--    1 public   public          0 nov 10 13:20 fitxer

O sigui, els usuaris del grup public tenen permisos de lectura i escriptura.
Doncs bé, això amb un kernel 2.2.x. El problema és quan arrenco amb un
kernel 2.4.x (sense tocar res més) que em surten els permisos diferents:

drwxrwxr-x    3 public   public       4096 oct 14 00:42 directori
-rwxrwxr-x    1 public   public          0 nov 10 13:20 fitxer

La qual cosa és molt molesta perquè quan copio fitxers d'aquesta partició
a les altres es copien amb permisos d'execució. I si canvies el valor de
umask per treure la x, llavors també afecta als directoris de manera que
no hi pots accedir.

En fi, si algú em sap donar alguna pista sobre com resoldre això li
estaré francament agraït.

--
Ernest Adrogué
eadrogue(at)gmx.net