Re: canviar permisos a directoris // links

On Sat, Nov 09, 2002 at 04:18:24PM +0100, Xavier Clotet wrote:
> A l'intentar canviar les propietats del /intercanvi amb "chmod 777
> /intercanvi" no em fa res i continua amb els mateixos permisos.

Com aquest sistema de fitxers no és de UNIX, no te ni pajolera de què
son "permissos". Ja saps com van les coses en MS-DOS :)

>    chown: changing ownership of `/intercanvi': L'operació no és permesa

Per això et diu que no es poden fer aquestes operacions.

La solució, montar la partició amb arguments.

Mira en la secció "fat" del manual de "mount":

gid=1000,umask=002

Amb gid=1000, canviaràs el grup a "xavier" (donat que el teu uid siga
1000, comprova-ho amb l'ordre "id") i umask=002 establirà permissos de
lectura i escriptura per al propietari i grup, i lectura per a la resta.

> Tinc al /dev/hdc la gravadora, vaig crear un nou directori, el
> /dev/gravadora, i vaig voler fer-hi un link de /dev/gravadora a /dev/hdc
> com el que tinc en el /dev/cdrom cap a /dev/hdb
>
> He provat amb: ln -s /dev/gravadora /dev/hdc
> i amb: ln -d /dev/gravadora /dev/hdc
> però no deu ser així ja que no funciona.

És al revés. ln -s origen destí.

o siga, ln -s /dev/hdc /dev/gravadora

Però si vols gravar, tindràs que fer més coses (activar el suport
ide-scsi del kernel, etc), si apuntes a /dev/hdc només podràs llegir.

Jordi
--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/
jordi@sindominio.net     jordi@debian.org     http://www.sindominio.net/