Re: help wanted (please help)

philippe.trbich@free.fr writes:

> salut à tous, quelques petites difficultés de trad :
> en débogage, le terme breackpoint signifie point d'arrêt mais et le terme backtrace ?
> je joins en plus quelques pj avec lesquelles je sèche

capability est un modèle de sécurité (capacité ?)

# Package(s):  libcap-bin
 This packages contains the programs sucap, execap, getpcaps, setpcaps
 for mainpulation of capabilities.

Description-fr: Utilitaires de base pour la manipulation de capacités
 <trans>

# Package(s): lv
# Package priority: task
 lv is a powerful file viewer like less.
 lv can decode and encode multilingual streams through
 many coding systems:
 ISO-8859, ISO-2022, EUC, SJIS, Big5, HZ, Unicode.
 It recognizes multi-bytes patterns as regular
 expressions, lv also provides multilingual grep.
 In addition, lv can recognize ANSI escape sequences
 for text devoration.
Description-fr: Visualisateur de fichiers multilangue puissant

 « Visualisateur » n'existe pas.

  Puissant afficheur de fichiers multilangue (hmm)

 lv est un visualisateur de fichiers puissant comme less. Il peut décoder et
           ^^^^^^^^^^^^^

 encoder des flux multilangues avec plusieurs systèmes de codage :
                                              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
   plusieurs types de codages

 ISO-8859, ISO-2022, EUC, SJIS, Big5, HZ, Unicode.
 S'il reconnait les motifs multi-octets comme des expressions normales,
                                                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
   expressions rationnelles ?

 lv fournit un grep multilangue. De plus, lv reconnait les séquences
 d'échappement ANSI pour le ((((((devoration))))))) de texte.

   Je pense qu'il y a une faute dans le texte anglais. Il s'agit de
   décoration (vu le contexte, ANSI).

# Package(s): spong-client
 This package includes the spong applications for monitoring systems and
 network services, and text based programs for requesting information or
 acknowledging problems from the spong server
 .
 Spong is a simple systems and network monitoring package. It does not compete
 with Tivoli, OpenView, UniCenter, or any other commercial packages. It is not
 SNMP based, it communcates via simple TCP based messages. It is written in
 perl and easily modifiable.
 .
 Its features include:
 .
  * client based monitoring (CPU, disk, processes, logs, etc.)
  * monitoring of network services (smtp, http, ping, pop, dns, etc.)
  * grouping of hosts (routers, servers, workstations, PCs)
  * rules based messaging when problems occur
  * configurable on a host by host basis
  * results displayed via text or web based interface
  * history of problems
  * verbose information to help diagnosis problems
  * modular programs to makes it easy to add or replace check functions or features
  * Big Brother BBSERVER emulation to allow Big Brother Clients to be used

Description-fr: Système de surveillance de systèmes et de réseau -- programmes clients

  Description trop longue : 60 caractères max.

Jérôme Marant <jerome.marant@free.fr>
              <jerome@marant.org>

CV consultable à l'adresse :  http://marant.org