Re: [RFR] po-debconf://debsums

> De rest leek mij oke. Let er wel op dat md5sum, apt en apt-get niet tussen
> aanhalingstekens moeten. Aanhalingstekens geven namelijk ofwel een citaat
> aan, ofwel een speciale functie, die vaak een beeldspraak aanduidt, aan.
> Beide zijn hier niet van toepassing, dus aanhalingstekens zijn hier
> overbodig.

Hmm. Dit is een issue waar ik mee zat toen ik twee weken geleden begon
met vertalen en ik waardeer de discussie. Ik denk dat het wenselijk is
om commando's in een debconf scherm apart aan te kunnen geven. Ideaal
gezien zou je dat met een ander lettertype doen ofzo, maar die
mogelijkheid is er voor zover ik weet niet. Ik heb de indruk dat er
eigenlijk twee manieren zijn waarop dit gedaan wordt: hoofdletters
gebruiken (zie mijn grub po-bestand) of tussen quotes. Ik geef toe, niet
ideaal, maar het helemaal weglaten lijkt mij onwenselijk, al is het
misschien taalkundig niet helemaal correct. In andere context zie ik ook
het gebruik van "*" om iets nadruk te geven, maar dat lijkt mij hier een
beetje te druk worden.

Andere meningen?

MVG