Re: Termes del ca.po de dbootstrap

Xavier Drudis Ferran dijo:

> Hauria d'estar al termcat o el recull de SC, no?... Ara no em va bé
> mirar-ho...

timeout - m. temps d'espera, temps excedit (SC)

> diferent
> Juraria que el termcat deia "programa de control" i no controlador. Jo
> també
> dic controlador, però...

Terme consultat:  controller
Respostes: 6

1.  controlador   <Electrònica. Informàtica. Telecomunicacions>
2.  controlador d'entrada/sortida   <Electrònica. Informàtica. Telecomunicacions>
3.  controlador de disc   <Electrònica. Informàtica. Telecomunicacions>
4.  dispositiu de control   <Electrònica. Informàtica. Telecomunicacions>
5.  dispositiu de control de bus   <Electrònica. Informàtica. Telecomunicacions>
6.  dispositiu de control perifèric   <Electrònica. Informàtica. Telecomunicacions>

> I si ens escaquegem i posen "que es pot escriure"?. No sé si cola...

em sembla bé.

> No sé, em sembla que no passa res per traduir una paraula per dues o
> tres,
> no cal inventar-se lèxic si hi ha construccions gramaticalment senzilles
> que serveixen, no?. Hi ha algun intèrpret/traductor/filòleg a la sala?.

sip, jo sóc lingüista, i tens tota la raó, no sempre cal entestar-se a
trobar una paraula equivalent -que sovint senzillament no en tenim- o
forçar un calc lèxic o una invenció sense cap arrel als usuaris: a
vegades és una opció més bona aixó que dius, és a dir, fer servir una
petita perifrasi o circumlocució com la que has proposat més amunt per
a "writable".

salutacions,

m.

--
Miquel Vidal             |   Using Debian GNU/Linux sid
miquel@sindominio.net    |   yonderboy@barrapunto.com