Hola altre cop,

Opinions sobre alguns dels dubtes...

--- Antoni Bella <bella5@teleline.es> wrote:

> anglès                català
> ------------------------------
> alternate       =  intercanvi
> ?		   alternar
> ?		   alternatiu

Aquest depen del context.  El més probable m'imagino que és alternatiu

No ha dit algu que tots aquest d'arranc han de ser arrencada?

> box             =  caixa
> ?		   ordenata
> ?		   cacharro
> ?		   màquina
> 1			S'accepten suggerències però han de
> 1			ser simpàtiques.

Voto per màquina.

> command         =  comandament
> ?		   comanda
> //                 ordre

M'agrada més ordre.  El podria dir en una conversa sense vergonya. :-)

> driver          =  controlador
> ?                  programa de control

Cap d'aquests em convenc..

> firmware        =
> ?		   microprogramari
> ?		   firmware

Si pots dir programari en lloc de software, pots dir microprogramari en
lloc de firmware. :-)

> point releases  =  versions puntuals
> ?		   versions incrementals
> ?		   llançaments menors

Serà perquè som ambdos guiris, pero m'agrada més la sugerencia del
Steve que cap altre: versions incrementals

> reset           =  reset
> ?		   reiniciar (o reinici)
> ?		   reinicialitzar

Segons softcatala: reiniciar

> reseting        =  resetejar
> ?		   reiniciar (o reinici)
> ?		   reinicialitzar (o reinicialització)

reiniciant o reinici, segons si és participi o gerundi.

> root            =  root

(en el sentit de l'usuari)

> root partition  =  partició arrel
> rule of thumb   =
> ?		   heurisme
> 1			(registre incorrecte, algú sap una expressió
> 1			més col*loquial?)

Ve l'expressió original en angles d'alguna llei (romana?) que no es
podia pegar la dona amb un branc mes gros del polze.  O aixo em diuen
almenys. Si és cert, quasi millor seguir amb "heurisme"

> slot            =  bahia

Algu va dir ranura...

> X window        =  X window

Il.legal!!  X Window System, si us plau..

adéu,
Mateu