Re: Xerrada "Sobirania Tecnològica"

Hola,

El dc 06 de 03 de 2013 a les 00:11 +0100, en/na Xavi va escriure:
> Hola a tots,
> ja tenim data i hora proposada per la xerrada a la CUP, seria el 12
> d'abril a les 20:30 a Barcelona als locals de la Cruïlla.

M'apunto, potser arribo uns minuts tard, però arribaré!

> Qui de vosaltres estaria disponible el dia 12 i podria assumir
> col·laborar en la preparació i posterior xerrada?

M'ofereixo a treballar el bloc de Programari lliure:

> [...]
> - Motivació que ens ha portat a fer la xerrada/tertúlia
> - Filosofia de programari Lliure
>   + Stallman:
> http://www.lamarea.com/2013/01/30/tener-el-control-de-tu-informatica-es-un-derecho-humano/
>   + Programari lliure, perquè?
> http://abcfoto.com/wordpress/?page_id=479
> - Desmuntage de falsos mites (ex. no vull programari lliure perquè no
> tindré una empresa que doni suport, el programari lliure és només
> d'esquerres....)
> - PL i adminstracions públiques i economia local
> - Experiències privades i públiques d'èxit

En l'últim punt de les distribucions, faria menció especial de
Debian ;-)

Si volem que tingui un format de tertúlia, no faria cap presentació amb
diapositives. Amb diapositives la gent es talla a l'hora de parlar.
D'altra banda, crec que hauríem de fer un esforç de síntesi molt gran,
no enrotllar-nos molt i intentar que el "públic" expressi els seus
dubtes.

Potser el que podríem fer és projectar els punts dels quals volem parlar
i algú que vagi prenent nota "en viu" en el pad de les idees que vagin
sortint.

També se m'acut, no sé si és massa atrevit, que podríem plantejar els
punts del dia en format de preguntes i que el públic intenti
contestar-les. Veient el que responen, entendrem quins malentesos i
quines pors hi ha. Per exemple els punts anteriors de software lliure
podrien ser:

- Per què creieu que estem aquí?
- Què s'entén per llibertat? Com creieu que això s'ha adaptat en el
software?
  + Sabeu qui és Ricahrd Stallman?
  + Per què s'ha de fer l'esforç d'usar-lo?
- Quins obstacles creieu que té el software lliure?
- Per què no s'usa PL a les escoles, hospitals...? Ens pot ajudar el PL
per fomentar una economia local?
- Coneixeu alguna experiència on s'utilitzi programari lliure?
- Sabeu què és una distribució?

Com ho veieu?

D'altra banda, a la Cruïlla tenen ordinadors? Potser algú pot portar un
CD o USB amb Debian, per si es queden molt convençuts ;-)

Salut!