Re: Yeni kurulum ve bir kaç sorun

türkçe karakterlerle sorun yaşıyorsanız tükeçe karakterlerin bulunduğu uluslararası karakter seti olan 8859-9 destekli fontları kullanmanzı gerekir eğer x i kurduktan sonra  gnome kurmadan once bunları kurarsanız hiçbir zorluk çekmezsiniz. bunu nasıl yapcaksınız çok kolay debian sistemi yonetmek istiyorsak apt-get install ve apt-cache komutlarını iyi bilmemiz uygulamamız gerekir .

şoyleki apt-cache search 8859-9  yazarsanız size uygun paketleri gösterecektir.

apt cache search 8859-9|more yaparsanız sayfa sayfa görebilrsiniz | işareti altgr + "><|"  ikonları olan tuş ile girilebilir. ayrca debian sitemlerin diğer bir onemli komutu dpkg-reconfigure de onemli bir komut olarak karşımıza çıkmakta.bu komut ile yüklediğiniz paketleri yapılandırabilirsiniz eğer destekliyorsa tabi.şöyleki sisteme ethernet kartına ip verebilmek için etherconf yüklediniz
dpkg - l |more yazarsanız size gerekli paketleri listeleyecektir. dpkg-reconfigure etherconf yazarsanız .komut satırında paket configurasyon yapma  şansı yakalayacaksınız. bir de sistem de ki dil ayaraını değiştirmek istiyorsanız 8859-9 paketlerini yükledikten sonr dpkg-reconfigure locales yazarsanzı size oradan 8859-9 karakter setini seçme imkanı verecektir not : ayrıca debian stable kullanırsaznı çok daha bir hatasız  linux kullanmış olursunuz .

kolay gelsin .

* Recai Oktaş [2007-12-30 00:34:00+0200]

        sudo dpkg-reconfigure locales

--
roktas