Re: kde

Paz 08 Eki 2006 02:20 tarihinde, Ferhat Cengiz şunları yazmıştı:
> Debian testing etch amd64 kurdum bilgisayarıma netinstall cd'si ile.
> Kurulum tamamlandığında gnome kurulmuş durumda idi. Ben kde kurmak
> istiyorum ama "kdewebdev " bu paketi bulamadığından kurmuyor. Yanlış
> anlamadım ise bu paket depoda olmadığından kurmuyor

Bu durum geçen hafta benim de başıma geldi. Paket bağımlılıklarının yönetim
aracıyla çözümü için aptitude a başvurulabilir. aptitude install kde

Arkadaş bazı paketleri koruyacağını bazılarını yüklemeyeciğini ama kde nin
kalanlarını yükleyeceğini söyleyen bir çözüm buluyor. Kabul ediyorsunuz. Ben
ise şu şekilde hallettim. Önce stable kurdum onu unstable'a dist-upgrade ile
güncelledim. Daha sorunsuz bir çözümdü. Xorg'da bir sorun oldu.

apt-get install xorg mdetect xserprobe şeklinde recommended kısmındakileri de
kurunca bir şey Empty olamaz dediği ve orada Xorg kurulumunun takıldığı
hatayı da bertaraf ettim. dist-upgrade'den sonra xserver-xorg gitmiş
olabilir. Yeniden kurmak lazım.

Tabi bunlar unstable çözümler. Testing bu kadar kararsız olmayabilir. Depodaki
kde paketleri arasında o yok bu yok durumu her iki depoda da vardı :).

--
Oğuz Yarımtepe