ubuntu yerelleştirme

selam,

sorunun yeri debian ortamı deil belki ama, dikkatimi çeken bir husus
var. Daha doğrusu ciddi bulmadığım bir durum. Debian kullanıyorum ama
merakımdan Ubuntu'nun yeni sürümünü harddiskimde boş bir yerlere
kurayım dedim. Ülke ve dil seçiminde ülkeyi seçtikten sonra dil
seçimine geldiğinde üst taraflarda "Filistin, İşgal Altında"
deniliyor. Önce yanıldığımı düşündüm ama geri dönüp tekrar baktığımda
doğruydu. Acaba diğer dillerde de mi böyle bir ibare var diye diğer
ülkeleri seçtim ama göremedim onlarda.

şimdi; böyle bir seçim olabilmesi için iki Filistin olmalı, BM
tarafından ve diplomatik olarak işgal altında olduğu tanınan ve bir de
İşgal altında olmayan (hatta bu iki bölge arasında belli dil nüansları
olmalı) başka bir yer olmalı. Yanlış anlaşılmasın benim de bu konudaki
düşüncem "şahsım adına" oranın işgal altında olduğudur. Ancak; teknik
olarak birşey ifade etmeden "Politik" mesaj verilmesi garibime gitti.
Hem de bu bir çeviri yorumu da deil. Tamamen şahsi bir inisiyatif.

Ben bu gibi konularda daha ciddi davranılması gerektiğini
düşünüyorum... Kusura Bakmayın ubuntu yerelleştirme ile ilgili kısa
bir arama yaptım, ubuntu-tr.org sitesine bakayım dedim belki orada
link vardır diye ama geçici olarak kapalı idi. O yüzden buraya yazmak
ve paylaşmak istedim...

--
Ya Bir Yol Bulacağız, Ya da Bir Yol Açacağız!