Re: varsayılan kurum ile gelen paketler

Merhaba,

Sordugunuz sorulara tam cevap olmayacak farkindayim ancak yinede bu konuda yapilabilecekler
hususunda bildiklerimi aktarmaya calisayim. Belki faydasi olur.

>        Sistem ilk yüklenmiş haline indirgeyen bir paket var mı? Mesela
>        temel kurulumla gelen paketlere bağımlı olup geri kalan herşey
>        ile çakışan bir paket vardır belki.

>        Bana gereken bilgi "sistemde kurlu şu paketler temel kurulum ile
>        geliyor, şunları sen kurmuşsun". Kurulumun hemen ardından dpkg
>        --get-selections yapmak bir çözüm. farkındayım.

Sanirim bunun icin en iyi yontem sizinde farkinda oldugunuz gibi  dpkg --get-selections. Kurulumu
yapip uzerinden cok uzun zaman gectikten bu arada da bir suru paket yukleyip kaldirdiktan sonra ilk
kurulumda neler kurmustum tarzi bir soruya net bir cevap bulmak cok zorlasiyor benim bildigim
kadari ile. Bunun icinde dpkg --get-selections olayini aliskanlik haline getirip hatta bununla
ilgili bir betik yazip kurulumdan sonrada belirli araliklarla restore-point tarzi birsey elde
edebilmek icin crontab ile kullanilabilir.

Crontabda 2-3 gunde bir yada gunde bir dpkg --get-selections ile o anki kurulu paketleri listesini
aldirip bir dizine tarihi ile birlikte kaydedilebilir. Sonra bu liste bir sekilde analiz edilerek
istenildigi sekilde kullanilabilir.

Diger yandan /var/lib/dpkg/ icerisinde yer alan "status" dosyasi sisteminizde bulunan paketler
hakkinda detayli bilgi verir. Orda priority'si "required" ve "important" olanlarin hepsi muhtemelen
sizin ilk kurulumunuzda gelen paketlerin en basindakiler olacaktir. Priortysi   "required" olanlari
kesinlikle kaldirmamak gerekli. Hatta important olanlarida.

Paketlerle ilgili bir islem yapilacaginda sistemin duzgun islemesi icin required ve important
olanlarin hepsinin kalmasina dikkat etmek gerekli.

Ayrica gerekli olursa, son guncellemeden once sistemim durumu neydi son guncelleme ile neler
yuklendi tarzidanki sorgulamalar icin asagidaki dosyalarin iceriklerinin karsilastirilmasi gerekir.

/var/lib/dpkg/status
/var/backups/dpkg.status*

Sayet sisteminizi kurali cok uzun sure olmamissa son 3-4 ay onceki bilgilere bile
/var/backup/dpkg.status* dosyalarindan ulasmak mumkun olabilir.

>        Son olarak şuna da razıyım:
>        dpkg-query -W --showformat='${Package} ${Installed-size}\n'
>        Tabi "Installed-size" yerine "Installation-date" gibi birşey
>        lazım.

Bunun icinde /var/lib/dpkg/info/ icerisinde [paket_ismi].list olarak gorunen dosyalarin
tarihlerinden o paketin ne zaman yuklendigini ogrenebilirsiniz.

Ozet olarak /var/lib/dpkg/ ve  /var/backup/ dizini sizin isteklerinize kismide olsa cevap verecek
bilgiler icerir ancak tam olarak dediginizi saglayabilecek bir arac yada araclar varmidir
bilemiyorum. Ancak siz bir kac ufak betik ile bunlari saglayabilirsiniz (tabi kurulumdan itibaren
bu betikleri duzenli kullanarak).

Sizin istediklerinizi yapan hazir bir arac yada araclar varsa bende bilen arkadaslardan dinlemek
isterim.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin