ses ve modul sorunlari

Merhaba,
Debian testing /2.6.9-1-k7 kernelini kullaniyorum. Ses kartım  sound
blaster live platinum
Ses le ilgili yeni oluşan bir sorunum var sanırım bir apt güncellemesi
sonrasında çıktı.
ses karıştırıcıyı açtığım zaman 4 farklı mixer var 2 si tv kartım 2 si
de ses kartım için bir oss nin biri alsa nın eskiden sadece alsa vardı
ve hiç sorun yoktu.
Şimdi bilgisayardan bazı sesleri alamiyorum aldığım hata ise /dev/dsp
aygıtı bulunamıyor ya da kullanılamıyor /dev altında gerekli aygıtlar
var fakat vmware i çalıştırdığımda ses alamıyorum ya da winex le oyun
açmaya çalıştığım zaman ses alamıyorum fakat xmms te ses var aynı
şekilde esd yi çalıştırdığım zaman da hiç ses alamıyorum. yeni kernel
derleyip oss yi tamamen disable ettim sonuç değişmedi. desktop
preferences tan multimedia systems selector a giriyorum hiç birinden ses
alamıyorum ve şu hataları alıyorum
Alsa için

Failed to construct test pipeline for 'ALSA - Advanced Linux Sound
Architecture'

Oss için

Failed to construct test pipeline for 'OSS - Open Sound System'

Esd için

Failed to construct test pipeline for 'ESD - Enlightenment Sound Daemon'

Eskiden böyle bir sorun yoktu.  /dev altında gerekli izin ve yetkilere
sahibim.

fakat hiç bir şekilde 3 gün önceye kadar çok düzgün çalışan ses
aygıtlarını kullanamıyorum.

Bir başka sorunum da anakartım nforce 2 chipsetli on board bir ethernet
kartım var bunun için forcedeath modülü kullanılıyor fakat ben bunun
yerine nvidia nın sürücülerini kullanmak istiyorum nvidia nın
sürücülerini yüklemiş olmama rağmen bu bunu kullanamıyorum mutlaka
forcedeath modülü yükleniyor forcedeath modülünü silip yerine nvnet i
forcedeath diye kopyaladım bu sefer de  mac adresi hatası verdi ve kart
ip alamadı kısacası debian ın hangi modulü kullanacağını nasıl
belirlerim eskiden modprobe.conf a ya da modules.conf a yazıyoduk
sanırım bu hotplug dan kaynaklanan bişi.

Yardım ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler

Donanımım
Amd 2600+ athlon xp
asus a7n8x-vm anakart
1 gb ddr 400 kingston ram
120 + 40 seagate hd
sound blaster live platinum ses kartı
matrox g400 max ekran kartı (dual display kullanıyorum)
lifeview flyvideo bt878 tv kartı
iki ethernet kartı biri davicom biri onboard nvidia

--
Emre Kadioglu <emrek@gawab.com>