Re: U/efi i Wheezy eller Jessie

Rolf Edlund:

Jag vet, det är intte alltid jag heller orkan ändra på något som fungerar.
Debian tar allstå hand om all (U)EFI partionering själv ? Fanatastiskt!

Jadå, det fungerar alldeles utmärkt, när installationsprogrammet upptäcker att det är en GUID-partitionstabell så partitionerar den i enlighet med det.

Det enda som inte fungerar är EFI på min gamla 32-bitars-MacBook, men det är ett känt problem (och BIOS-emuleringen fungerar fint där). GUID-partitionstabeller fungerar fint oavsett.
Är det för att den är 32-bitars eller en MacBook ?

Mest det sistnämnda, tror jag.

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/