Svar/Kopia till avsändaren (Re: Bouncar från bugrapporter)

Vincent Lönngren wrote:
Här är studsen från mitt första försök att skicka en studs till listan.

Utdrag ur studsen:
Hi. This is the qmail-send program at smtp.bredband2.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<martin-1234@leben.nu>:
195.100.77.132 does not like recipient.
Remote host said: 550 <martin-1234@leben.nu>: Recipient address rejected: User unknown in virtual alias table
Giving up on 195.100.77.132.

Självklart. ;-) Adressen <martin-1234@leben.nu> finns inte. Det står i min signatur. Jag vill inte ha direktadresserade svar på list-post, eftersom jag prenumererar på dom listor jag skriver till. I debians förhållningsregler [1] för epostlistor sägs:

När du svarar på inlägg på sändlistan, sänd inte en kopia (Cc) till den ursprunglige avsändaren såvida de inte explicit ber om att få en.

:-)

mvh,
/Martin Leben
--
Remove dashes and numbers (if any) to get my real email address.