Nybörjarproblem

Hejsan

Jag är nästan helt ny på linuxfronten och håller på att installera debian på min hp laptop

(jag vet att det kanske inte är det enklaste att börja med men jag har inte mycket val).

Hoppas jag kan få lite tips och tricks här, verkar som detta är det vanligaste sättet att diskutera linux.

Nåja, till mitt problem. Har installerat det första lilla systemet via en netinst skiva (stabil ver 3.1).

Ska sedan starta upp systemet utan startskivan men det hänger sig på nån usb konfiguration.

usb_control/bulk_msg: timout

usb.c: USB device not accepting new adress=2 (error=-110)

Antar att det är hårdvaru bekymmer, allt kan ju inte finnas på den lilla skivan : )

Undrar ifall det finns nåt sätt att komma runt problemet?

Tacksam för alla svar, även utan lösningar…

Med vänlig hälsning

Tompa