Installera om hela Debian?

Hej!

Jag har några problem med min Debian distribution, men det största och
allvarligaste är att ljudet slutat att fungera. Detta inträffade efter att
jag kompilerade upp en egen kärna och det spelar ingen roll om jag startar om
systemet med en förkompilerad standard kärna, för ljudet har slutat att funka
där också.

Ska jag börja om från scratch och installera om hela Debian? Eller finns det
en enkel lösning på problemet? Det kan ju vara så att /dev/dsp blivit skadat
eller nåt sånt, jag vet inte.. :-(

Behöver all hjälp jag kan få!
Tack!

Björn Johansson