Re: Ljudproblem med ALSA, snd-intel8x0, låg volym och inga mixer enheter (no mixer elems found)

hej,

>* Är alsa-base installerat?
>* Laddas OSS-moduler också (av discover t ex)?

alsa-base, alsa-oss och alsautils är installerade. Discover är inte
det och lsmod visar att det är bara alsa modulerna som är
installerade.

> Har du kompilerat kärnan med OSS Mixer API (SND_MIXER_OSS) för att få
> /dev/mixer?

Jag har inte kompilerat  kärnan utan det är en standard debian kärna,
2.6.7-686 från testing. Så jag antar att så är fallet. Men jag ska väl
kunna ändra volym iaf om jag bara kör ALSA utan OSS emulering?

/david