Re: Vad är nyttigast att använda, X eller terminal?

Per Blomqvist <per.blomqvist@telia.com> wrote:

> Hej. Finns det någon tomte här som kategoriskt enbart använder console,
> utan någon grafik??
>
> (Efter att ha tittat lite närmare på XFree86 projektet, tycker ivf jag
> det låter sunt)..

Vet inte om det ska klassas som "console, utan någrafik grafik", men
fördelen med X+xterm+fmwv1 är man kan ha många stora terminaler som
man lätt kan hoppa mellan med cntrl+pilar (dvs. med bara ena handen).
Konsolens alt+pil ligger inte lika bra till.

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data               karl@aspodata.se
Lilla Aspö 2340                                                 Nätverk
S-742 94 Östhammar            0173 140 57            Datorer/Utrustning
Sverige                      070 511 97 84        Linux/Unix konsulting