SV: framebuffer med svenska tecken.

Nej det funkade inte men däremot funkade % setfont iso01.f16.
Hittade detta under länken:
http://www.linux.se/doc/swe/Keyboard-and-Console-HOWTO-se-4.html

Men hur sparar man denna inställning så att nästa gång jag startar upp
burken slipper göra om detta?
Har fortfarande inte kommit på varför jag får tecknena för division, Summa
och Sigma på tty1 istället för ÖÄÅ?
men på övriga tty2,3,4,5,6 fungerar ÅÄÖ klockrent.

Är det någon som har fler tips på hur man kan lösa detta på ett snyggt sätt.
/Sandor