Re: Hur blir man av med spam?

Jag hade problem med att razor2 inte verkade fungera som den skulle,
problemet var att default timeouten som SA väntade på svar från razor2
var satt till 10 sekunder. Razors-servrar behövde 20 - 30 sekunder på
sig för att kunna ge ett svar och resultatet blev att razor inte
användes.
local.cf:
 use_razor2 1
 razor_timeout 60

Bayes-filtreringen har jag inte haft några större problem med, mer än
att den i vissa fall lärt sig åt fel håll. Jag brukar lösa det med att
börja om med en ny databas, vilket brukar ge bättre resultat i vilket
fall som helst...

	Mvh
	Markus Håkansson