Re: Problem med Exim och Fetchmail

Hej!

Har kämpat med en dåres envishet att få ordning på Exim och Fetchmail
och har äntligen fått det att funka att skicka epost lokalt och även
ut på Internet. Det återstår dock några detaljer med Exim.

1. Trots att det i /var/lib/exim4/config.autogenerated står
   LOCAL_DELIVERY=maildir_home så får jag inte Exim till att leverera
   dit utan det hamnar ändå i /var/mail/<username>. Det verkar snappas
   upp av router-regeln för procmail och kommer aldrig till local_user.

   Min .procmailrc ser enligt rekommendation ut så här:

   # Filtrera alla mail genom SpamAssassin
   :0fw spamassassin.lock
   | spamassassin

   # Skickar eventuella felmeddelande tillbaka till MTA.
   :0e
   {
     EXITCODE=$?
   }

2. Jag skulle behöva få Exim att förstå att epost adresserat till mig
   själv inte ska skickas iväg med SMTP utan levereras lokalt, men allt
   annat på samma domän ska skickas med SMTP. Ex.vis:

   carlsson_peter@home.se -> levereras lokalt
   vem_som_helst@home.se  -> skickas med SMTP

Mvh Peter