Re: På tal om minnen

Hej!

Det stämmer att den kräver ECC minnen... och jag håller faktiskt på att boota den nu för att ta tiden...:-)

Såja, det tar DRYGT 10 minuter att starta den!:-)

Sen går det betydligt snabbare! Att starta KWord tar "bara" 2-3 minuter.... så det är nästan användbart om man bara skall använda maskinen för att skriva uppsats eller liknande... och det funkar att surfa osv på den, och den har fin "pseudo" 8 bitars grafik!

Man blir nästan lite nostalgisk!:-)

/Rikard

At 20:55 2003-01-28 +0100, Emil Pedersen wrote:
Rikard Jensen wrote:

> Hej,
>
> jag har till slut fått Debian med KDE att snurra fint på min HP 9000/712
> 60MHz och undrar om ni har en uppfattning om hur mycket RAM jag behöver för
> att den skall sluta swappa?

He, intressant installation;-)  Hur lång tid tar den att få igång till
ett inloggat skrivbord?

> Idag har jag 32Mb, och vill inte lägga en massa pengar på att uppgradera
> till 128Mb (som är max) om det inte gör någon större skillnad...
>
> (Om det är någon som sitter på gamla 72pins SIMMar är jag intresserad såklart!)

Har gamla pc-minnen liggande (<=8M), men det verkar som den kräver
eccminnen (och säkert hp special).  Vet du annat kan du ju höra av dig.

// Emil

Rikard Jensen

Klarbärsgatan 1
754 52 UPPSALA