Re: Apache ssl på port 80 [was: Lite frågor igen]

On Mon, 13 Jan 2003 [21:30],
    Thomas@starka.st (Thomas@starka.st) wrote:

> Jag vill inte köra någon kryptering! Bara Ben-SSL på port 80. ( Om nu
> inte Ben-SSL är krypterat i sig på nå vänster? ) ( som t.ex tv3.se och
> samtliga av Phfelias sörvrar har t.ex
> http://uptime.netcraft.com/up/hosted?netname=TELIANET,213.67.0.0,213.67.255.255
> )

Listen blablalba:80

Går inte det, så har du gjort någonting felaktigt. Och säg inte att det
inte går, för det gör det. Apache-SSL fungerar i stort sett exakt som
Apache med mod-ssl. Det är som att välja att kompilera in drivrutinerna
i Linuxkärnan eller använda sig av moduler.

Jag använde mig tidigare av Apache-SSL, men tyckte inte den uppdaterades
speciellt ofta, så jag valde att använda Apache och mod-ssl istället.

<http://rohr.nu/>
<https://rohr.nu/>

Tex.

Har du några problem med det här så får du gärna posta vad som kommer i
din error.log. Allt finns dokumenterat väl, så det ska inte vara några
problem att få det att fungera.

> Funkar det bara kanske på visa *nix versioner?
> Kanske inte är möjligt att få igång det på Debian?

Det här har ingenting vilken unix du använder, eller vilken Linux
distribution du använder.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX