Re: Windowsnät

Henrik Lindström wrote:

> Jag har använt ntfs-stödet, och i read-only funkar det ok, skriva till
> disken är nog dock inte lämpligt, om det ens går.

Sist jag kollade kunde man endast skriva ntfs-partitioner som nt4
skapat, och det var kraftigt orekomenderat.  MS ändrade visst någt med
2K-ntfs vilket gjorde att skrivning inte funkade alls.  Antar att de
inte backat med XP.

Vill man tvunget dela ut (med skrivning) ntfs-partitioner från en
linuxhink kan man köra windows i vmware under linux och låta vmware
exportera filerna.

Alternativt kastar man ut windows från linux-burken...

Hälsningar,
	Emil