Re: dhcp-problem

Jag gissar på att du har en brandvägg som sätter lite käppar i hjulet.
Jag hade samma problem vilket jag löste med att öppna portar 67 (bootps)
och 68 (bootpc) enligt följande:

Chain OUTPUT (policy DROP)
target     prot opt source               destination
ACCEPT     udp  --  0.0.0.0              255.255.255.255    udp
spt:bootpc dpt:bootps

Chain INPUT (policy DROP)
target     prot opt source               destination
ACCEPT     udp  --  0.0.0.0              255.255.255.255    udp
spt:bootpc dpt:bootps
ACCEPT     udp  --  <ip för dhcp servern>         255.255.255.255    udp
spt:bootps dpt:bootpc

Detta är med iptables och testing. Sätt in ip-adressen för din DHCP
server ovan (eller 0.0.0.0 om du inte vet adressen). Du kan hitta mer
info i en tråd som var här på listan för inte så länge sedan. Tråden
gick under namnet ADSL-problem.

Lycka till,
/petter