Re: ADSL

Pelle Nilsson:

>Är det någon som vet om Bonet:s iin(ADSL) fungerar bra till linux? På
>deras hemsida står det att allt som krävs är ett operativsystem som
>hanterar TCP/IP, så det borde väl inte vara något problem?

Det funkar alldeles förträffligt!

>Är det någon som vet om ADSL är bra överhuvudtaget? De utlovar 2,4Mbit/s,
>och om det stämmer så är jag nöjd.

Ja, de håller hastigheten rätt bra. Oftast ligger ju begränsningen utanför
BoNets kontroll. Du får ju fast IP-adress och får göra "vad du vill" så länge
det inte är komersiellt. Det är heller inga inloggninskrav eller liknande,
utan linan är ständigt online.

Själv kör jag med en Debianbrandvägg och diverse maskiner bakom. Funkar kanon!

Dock har jag hört rykten om brist på IP-adresser* och kapacitetsproblem.

* Ett kompletterande rykte säger dock att de fått 10 000 nya, hur långt det
nu räcker till.

/jonas