Re: Postfix bardzo opoznione dostarczanie poczty z zewnatrz

Dobry wieczor,

Dzieki, faktycznie musi byc w relay-domains taka domena zeby moznabylo
dac postqueue -s domena.pl

To jednak nie rozwiazuje mojego problemu z poczta ktora sie zapycha...
Musze przejrzec konfiguracje, chyba ze ktos ma pomysl co mozna
sprobowac przestawic.

- wysylanie i odbieranie poczty lokalne dziala bez problemu
- wysylanie poczty na zewnatrz dziala bez problemu
- problem pojawia sie w momencie gdy ktos wysyla 500-1000 mailii po
czym czesc z nich wpada na serwerze docelowym w greyliste i cofa sie
lub poprostu otrzymuje "connection refused" / "connection timeout"
wtedy to wraca na serwer i zapycha kolejke.

mailq -

148425 Kbytes in 508 Requests.

qshape-p pokazuje

T 5 10 20 40 80 160 320 640 1280 1280 +
TOTAL 571 9 9 26 95 153 278 1 0 0 0
 domena.pl 369 6 7 17 60 107 172 0 0 0 0

domena.pl - jest to domena z ktorej wysylane sa maile i przez ktora
sie zapycha cala kolejka

W momencie gdy kolejka jest zapchana i przychodzi poczta z zewnatrz do
kogos to niestety wpada w kolejke i przesylana jest dopiero gdy cala
kolejka sie oprozni co powoduje ogromne opoznienia w dostarczaniu
poczty.

nie wiem :) help me