Re: Zmiana hardware'u

On Mon, Mar 15, 2010 at 03:05:22PM +0100, Michał Łętowski wrote:
> Witam wszystkich,
>
> od trzech lat mam serwer pracujący pod kontrolą Debiana.
> Serwer pracował perfekcyjnie, ale niestety doszło do awarii płyty
> głównej. Starą płytę z Athlonem X2 zamieniłem na nową z Celeronem E2100
> + rozbudowana została pamięć.
> Generalnie po zmianie sprzętu serwer pracuje ok, mam jednak problemy z Apachem.
> Zastanawiam się, czy mogą one być spowodowane zmianą sprzętu? Czy jądro
> Linuksa automatycznie dostosowuje się do nowego sprzętu, czy też trzeba
> może wykonać jakieś dodatkowe czynności konfiguracyjne?

Raczej nie, chyba że sam ustawiałeś coś ręcznie pod stary procesor.

> Problem z Apachem objawia się tak:
> http://www.kody-kultury.pl/program.html
> (dziwny nagłówek, dodatkowo przekłamania w treści i zawartości
> plików graficznych),

Ja tam nic dziwnego ani przekłamanego nie widzę.

> Nadmieniam, że nie jestem przekonany, czy problem z Apachem pojawił
> się po zmianie sprzętu - być może przekłamania już wcześniej występowały
> (dawno nie oglądałem strony, więc nie mogę tego stwierdzić jednoznacznie).
>
> Debian squeeze, kernel 2.6.30-8squeeze1

Napisałeś wersję, ale nie nazwę pakietu jądra. Co mówi "uname -a"?
Kiedyś były różne wersje pakietów dla różnych procesorów, choć teraz w
squeeze widzę że nie ma osobnych wersji dla AMD i intela.

Szczerze mówiąc wątpię żeby to była kwestia niedostosowania do sprzętu.
Jeśli już to raczej efekt jakiejś usterki, na przykład błędów pamięci.

pozdrawiam,
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216