Re: [Actus] Poznaj Linuxa Gdansk.

Krzysztof Zubik napisał
> Tomasz Dziemianczuk napisał.
> Witam.
> 25 marca odbedzie sei w Gdansku Poznaj Linuxa.
> Zapraszam :)
> Wiecej w cytacie i pod
> http://www.kk.ug.gda.pl
> http://www.kk.ug.gda.pl/poznajlinuxa
> http://poznaj.linux.pl/3/
Witam.
Och juz po kolejnej i ciekawej imprezie.
Poprowadzili ja Toasz Dziemianczuk, Piotr Maciej Kabata i
Mariusz Chilmon. Linux zostal przedstwaiony w jak najprostszy sposob
wlasniedl poczatkujacych uzytkownikow.
Na pocaatku Tomek nam opowiedzal o historii Linuxa,
o dzalalnosci Linuxa Towarldsta i Richarda Stalmana.
Otrzeyamalismy nieco wiadomosci o licencajch, GNU, GPL, Creative
commomns i
LGPL.
Kolejnym punktem byl pokaz instalowania Suse. Tu nawet nico
zdziwilem sei jak on szybko daje sie zainstalowac.
Dowiedzelismy sie rowniez o roznicasch pomiedzy dystrybucjami,
o pulpitach graficznych, Gnome, KDE i o tzw. lekkich menedzerach
okien umozliwajacych ich uruchamianie na starszych
komputerach. Dowiedzelismy sie rowneiz o ciekawych programach
takich jak Open Office, K IIB do nagrywabnia plyt, odtwarzaczach
audio-vieo, Mplayer, Xine, programach graficznych Gimp,
gThumb, Insvcape i Kino do obrobki video.
Rowneiz mielismy pokaz wspoldalania pod linuxem urzadzen zewnetrznych
drukarek,
cyfrowych aparatow fotograficznych i kamer.
O posdstawach Linuxa mozna by powiedzec wiecej no ale coz
tym co pokazalismy calkowice wypelnil sie nam dostepny casz
od godz. 18 do 22.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0