arp/nie arp? problem z kernelem?

Witam wszystkich grupowiczów

Napotkałem dziś dziwny problem i google nie bardzo chce mi pomóc w jego rozwiązaniu.

W logach pojawia mi się ogromna ilość:
debian kernel: printk: xx messages suppressed.
Neighbour table overflow.

Google mi odpowiedziało, że jest to związane tablicą arp kernela, ma on sobie nie radzić zbyt dobrze przy dużej ilości wpisów - powyżej 256. Proponowane są dwa rozwiązania:
1. zwiększenie buforów neighbour
echo 1024 > /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh1
echo 2048 > /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh2
echo 4096 > /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh3
standardowo 256, 512, 1024.
2. użycie arpd
Niestety  żadna z tych metod nie dała oczekiwanego rezultatu.
Nie jestem też pewien czy powinienem się spodziewać kłopotów z arp, ok 190 wpisów jak mi się wydaje nie powinno jeszcze wywoływać kłopotów. Żeby było ciekawiej wpisy w logach nie pojawiają się stale lecz w odstępach 6-9 minutowych przez 2-3 minuty po czym znów przerwa.
Nie ma też żadnych podejrzanych wpisów w tablicy arp.
Inną możliwą przyczyną podawaną przez google jest błędny wpis w hosts odnoszący się do localhost, ale ten jest ok. Zastanawiam się czy przypadkiem problem nie leży poza routerem, uwalony switch, lub świadome działanie użytkownika.

Czy spotkaliście się może z podobnym problemem?

pozdrawiam

p.s. oczywiście debian;) sarge, kernel 2.6.15.1 spłodzony jakieś 6 tygodni temu do tej pory działał ok.