Re: Obciążenie procesora 30% - jak zrobić więcej?

On Sat, Oct 16, 2004 at 10:09:31AM +0200, Marek Berkan wrote:
> Jakie są konsekwencje? Znalazłem takie wyjaśnienie: "Nie wykonuje
> aktualizacji czasu dostępu w i-węźle położonym na tym systemie plików
> (np. w celu uzyskania szybszego dostępu do bufora wiadomości, co
> przyspiesza działanie serwerów grup dyskusyjnych)." - ale to trochę
> enigmatyczne...

Bardzo mało aplikacji korzysta z faktu zmiennego atime, na pewno dla
serwowania WWW czy baz danych nie będzie to powodować problemu. Jedno z
niewielu zastosowań jakie znam to łatwe sprawdzanie czy coś nowego
pojawiło się w skrzynce pocztowej (komunikat "You have new mail" w
bashu).

> Mam 2.4.24, przejście na 2.6.* ma sens? (w kontekście tego problemu, nie
> ogólnie...)

Bardzo możliwe. 2.6. jest, mimo przejściowych problemów, znacznie
szybsze do serwowania usług sieciowych. Ma też nowsze sterowniki, co w
przypadku IDE jest szczególnie ważne -- nowe kontrolery pojawiają się
bardzo szybko i ich wsparcie w Linuksie jest często eksperymentalne. Im
nowszy kernel, tym większa szansa że więcej wyciśnie z kontrolera.

> Czy można jeszcze coś zmienić gdy ustawienie wygląda tak:

hdparm jest już chyba optymalne.

Wanted