Wine; WineX

Witam wszystkich i proszę o pomoc.

Mam następujący kłopot:
Sieć na Debianie mi śmiga, stronki ładują się w Konquerorze, Kadu działa.
Problem pojawia się w Wine. Wine nie widzi netu. Próbowałem emulować Tibię,
Counter-Strike'a i inne sieciowe gry. Rezultat zawsze ten sam - gra albo się
wiesza, albo pisze not connected.
Wine chodzi z prawami zwykłego usera, czy to może być problem? (Zwykli
userzy mają dostęp do netu)
(Jeśli tak to jak rozszerzyć uprawnienia wine (by nie chodziło jako root) ?
Z roota nie da sie odpalić bez ostrzeżeń :P)

Jak można skonfigurować net pod wine?
Da się wogóle coś takiego zrobić?
Help... nigdzie nie mogłem znaleźć nic na ten temat.
Prosze o odpowiedź lub jakiś link.

Pozdrawiam,
Lth