Re: Trzy problemy z debianem 3.0

On Wed, 9 Apr 2003, zajcewl wrote:

> 	Witam
> 1) Nie mogę zainstalować żadnego pakietu '.deb' znajdującego się na moim
> dysku. Nie zależnie od pakietu otrzymuję:
>
> knt@debian:/ścieżka/do/paczek/# apt-get install paczka[.deb]
> Reading Package Lists...
> Building Dependency Tree...
> E: Release 'paczka[.deb]' for 'snort-rules-default' was not found
oczywiscie masz ten pakiet na liscie zroduel (sources.list)
jesli jest na twoim dysku cala paczka, to dodaj scierzke do sources.list
potem atp-get update; i mozesz instalowac
jesli masz pojedynczy pakiet, to dpkg -i

man sources.list
man apt
man dpkg

> 3) Nie mogę odpalić żadnej gierki, której trzeba podać w lini komend
> wskazanie na x-serwer:
>
> knt@debian:/dowolna/ścieżka/$ spellcast
> usage: spellcast RemoteDisplay [ RemoteDisplay2 ... ]
>
> knt@debian:/dowolna/ścieżka/$ spellcast localhost
> knt@debian:/dowolna/ścieżka/$ spellcast localhost:0.0
> knt@debian:/dowolna/ścieżka/$ spellcast debian
> knt@debian:/dowolna/ścieżka/$ spellcast debian:0.0
>
> Za każdym razem pokazuje się na pulpicie okienko z napisem "Please wait"
> i po chwili gierka wychodzi z komunikatem:
>
> spellcast: could not open display for player 1
> [...]
hmmm...
to jaki display masz ustawiony "dla danego terminala" masz w zmiennej
DISPLAY, jesli jestes zalogowany jako inny user, musisz "dodac komputer do
X'ow", polecenie xhost + nazwa_maszyny;
ale mysle ze problem moze byc jeszce jeden... z tego co pamietam, na
debianku X'sy sa uruchamiane z opcja --no-listen-tcp (lub podobna), w
kazdym razie nie ma otwartych socketow na X'ow... nie wiem czy ma to
zwiazek, sprawdz...

man X
man startx
man xhost

tomcio

--
tomasz grzegorz zaborowski  --/- operator sieci komputerowej, IFT, UWr.
http://zabora.of.pl          /------------[  http://zas.ift.uni.wroc.pl