Re: Quota - hard limit przekroczony!

On Fri, 13 Dec 2002, Mikołaj Menke wrote:

:> Użytkownik Tomasz T. Ciaszczyk napisał:
:>
:> >:> A co to ma dać? Mogę to wrzucić do crona, ale co to da?
:> >
:> >quotacheck(8)
:> >
:> >NAME
:> >       quotacheck - scan a filesystem for disk usage, create, check and repair quota files
:> >man prawde Ci powie.
:> >
:> >
:> >
:> Dobra, wiem co robi quotacheck i wydałem to polecenie. Jeden użytkownik
:> *nadal* ma przekroczony hard limit. Jak on to zrobił? Mam rozumieć, że
:> system miał niepełne informacje o użyciu dysku i dlatego dopuścił do
:> takiej sytuacji? Quotacheck w cronie ma regularnie uaktualniać te
:> informacje? Jeśli tak to jak często wykonywać 'quotacheck -vuagm'?
na pewno po kazdym padzie systemu ;> (zreszta z tego co pamietam to debian
to robi chyba przy kazdym starcie).
a jezeli ci system chodzi nonstop [1] to lepiej co 2-3 tyg.

ja u siebie daje co 2 tyg i nie mam z tym zadnych problemow.

1-
~ > w
 12:39pm  up 407 days, 23:52,  4 users,  load average: 1.25, 1.37, 1.40

:>
:>

Pozdrawiam
--
Tomasz T. Ciaszczyk      ciacho@ciacho.pl      http://ciacho.pl/
    Biednym się jest dopiero kiedy już się niczego więcej nie chce