Re: mysz

On Mon, Dec 09, 2002 at 08:54:40PM +0100, Marcin Sochacki wrote:

>gpm + X używam równolegle na wielu różnych komputerach i działa wyśmienicie.
>Powiem więcej: dla większości myszek jest to jedyne rozsądne rozwiązanie
>jeśli potrzebujesz myszki i na konsoli, i w X-ach.

>Konfigurujesz gpm-a, tak aby obsługiwał mysz. Potem ustawiasz w nim
>tzw. repeat-device na /dev/gpmdata. Jako typ powtarzanej myszki zwykle wpisuję
>"raw", czyli żeby gpm nic nie mieszał tylko przesyłał dane na pseudourządzenie.

>W X-ach konfiguruję aby używały /dev/gpmdata i ustawiam typ myszki na taki
>sam jak w gpm. U mnie działa.

Jest jedna rzecz, która ciągle mnie dziwi - konieczność używania
/dev/gpmdata, czy ona jest zależna od sprzętu? Jeśli tak, to od
jakiego? Samej myszki, czy może np. chipsetu (kontrolera), czyli teraz
zwykle płyty głównej?

Od dawna używam równolegle myszy w trybie tekstowym (gpm) i w X.
X mam skonfigurowane na /dev/psaux, gpma tak samo.
Nigdy nie zaobserwowałem problemów z koegzystencją gpma i X.

Jedyny problem jaki mi się pojawił, to brak/dziwne zachowanie myszy w
trybie tekstowym (przy odpalonym X Window) po zmianie z Logitecha S48
na BJ69 (obie z rolką, ale BJ optyczna).

Problemem był protokół PS/2 w konfiguracji gpma (w X od dawna miałem
ImPS/2, żeby obsłużyć rolkę), po zmianie i tu na ImPS/2 wszystko
działa ok.

Wcześniej miałem jakąś 2-przyciskową IBMa (również na ps/2 i także nie
miałem problemów).

--
Jacek Politowski  [rallypl.te@m.olsztyn]