Re: Niedostepny NFS i wiszace procesy

On Sun, Oct 13, 2002 at 03:57:09PM +0200, Krzysztof Krzyzaniak wrote:
> On Sun, Oct 13, 2002 at 03:55:15PM +0200, Mirek Grochowski wrote:
> [..]

> W zasadzie nie da się. Taka już uroda NFS-a.

No właśnie. Procesy w statusie D też mnie czasem wkurzają.
Podobnie jest przy montowaniu udziałów SMB z Windows, przy czym problem jest
o tyle poważniejszy, że Windy częściej padają, co pociąga za sobą konieczność
reboota serwera. Czy naprawdę nikt tego problemu nigdy nie dostrzegł?
Może jest jakiś patch na kernel umożlwiający twarde wywalenie tych procesów
i odmontowanie filesystemu? W końcu jak to się dzieje, że shutdown potrafi
prawidłowo zamknąć system (czyli jakoś ubija te procesy)?

Wanted