Re: X-sy

On Tue, Oct 08, 2002 at 05:21:55PM +0200, Kuba Sysak wrote:

> wiem ze zadaje kompromitujace pytanie, ale nie potrafie
> zainstalowac X-sów w debianie 3.0.
> mam debiana tylko w trybie graficznym.
> Probowalem instalowac X-sy przy pomocy dpkg, ale ciagle
> wyskakiwaly mi konflikty. Czy jest lepszy sposob instalacji?
> dselecta nie rozumiem i nie potrafie dojsc do tego, jak go uzywac.
> Jaka kolejnosc pakietow jest prawidlowa?

1. logujesz się na roota
2. uruchamiasz tasksela: "tasksel"
3. wybierasz "x-window system" i "finish" naciskasz
4. instaluje ci sie soft
5. uruchamia sie konfigurator X-ow (prawie ze automat)
6. "startx" zapodajesz

W przypadku braku tasksela (watpliwe po instalacji zeby go nie bylo)
"apt-get install tasksel" zakleciem odpowiednim bedzie po czym powrot do
kroku drugiego zalecany jest.

W przypadku nie uruchamiania sie X-ow zaklinasz komputer nastepujacym
zakleciem: "dpkg-reconfigure xserver-xfree86", a gdy i to nie pomoze
zostaje Ci jedynie liczenie na kolejna pomoc od magikow tutejszych.

Jednakze miej na uwadze fakt, iz magowie != wróże (ili wróżki w
przypadku płci odmiennej) i więcej informacji pożądać będą - zaspokoić
ich możesz zawartością plików "/proc/pci" (któren to plik przechowuje
informacje o posiadanym przez Cię sprzęcie) i "/var/log/XFree86.0.log"
któren to z kolei zapis historyi całej zawiera od momentu jakeś "startx"
zapodać raczył.

Gdy po restarcie komputera ekran graficzny bedzie Ci próbował sie okazać
a nie jest to to czego chcesz (boś konsoli fan) poleceniem przydatnym
bedzie "apt-get remove xdm" - usunie to z systemu przeszkadzacza tegoż.
Mieć należy na uwadze, iż może on rodzinę posiadać - pozbędziedziesz się
jej w podobny sposób: "apt-get remove gdm kdm wdm" (inszych członków
familiji nie pamiętam).

Insi czytający listę zapewne jeszcze parę innych sposobów zapodać są
gotowi - aczkolwiek sięgnięcie do archiwum dostępnego na stronach
http://www.debian.org/ przydatnym także i Tobie śmiertelniku będzie gdyż
wielu miało ten problem coś Ty.

--
Marcin 'Szczepan|Hrw' Juszkiewicz