Re: cbq - programy p2p - nagly skok

Dnia wto 17. wrzesień 2002 10:50, Marcin napisał:
> Witajcie.
>
> Uzywam cbq init od dosc dawna.
> Jednak porty do Kazaa, DC itp dopisywalem recznie.
> Wiem ze nie jest to najlepa metoda ale wlasnie dlatego pisze.
> W tej chwili nagle wskoczyl mi ruch na bardzo duza wartosc (tzn co jakis
> czas falami jakis koles drze calym laczem (no prawi)).
> Jak wyczaic co to za program i jakie ma porty ?
> Dodam ze ruch generowany w sieci jest dosc spory - prawie 100 kompow.
>
> Mysle o pakiecie iptraf - czy to jest dobry pomysl ?

Owszem iptraf prawde Ci powie, ale jedna uwaga co do niego, pożera on dużo
proca, (szczegolnie jak jest duzy ruch po sieci) moze to spowodowac nawet
znaczne spowolnienie przesylania danych, takze odpalaj go tylko na chwile jak
potrzebujesz, nie zostawiaj go wlaczonego tak sobie.

Co do ogranisczenia pacjeta to moze warto by zastanowic sie nad
ograniczeniami per IP, a co do recznego dodawania portow to to chyba nie ma
sensu, bo np w direct connect mozesz sobie dowolnie zybrac port na ktorym ma
dzialac..., ja u siebie mam tak, ze duzo wyzszy pryjorytet ma udp i icmp niz
tcp, co spelnia swoje zadanie, bo moge sobie spokojnie grac w CSa. Moze
zamiast filtru u32 wygodniej byloby zaznaczac pakiety przy pomocy iptables?
(kwestia gustu)

> W jaki sposob konfigurujecie cbq, tzn jak patrzycie na jakim porcie jest
> najwiecej przesylane ? A moze robi sie to inaczej ?

Kazdy ma na to swoj sposob, i pewnie wielu osoba nie bedzie podobal sie moj,
wazne jest aby sposob byl w miare prosty i skuteczny :) tudziez bezpieczny,
ale to osobna bajka... Fajna dokumentacja:

http://www.docum.org/stef.coene/qos/faq/#3
http://mr0vka.eu.org/tlumaczenia/2.4routing/2.4routing.pl.html#toc10

> Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam,
> Marcin.

pozdro
Piotrek

> Ps. w tej chwili juz wiem ze problemem jest dla mnie program imash - taki
> p2p. Jakie on ma porty bo nie potrafie znalezc w googlu :(((((

Tu jeszcze raz IPTRAF