Re: kilka pytan przyszłego uzytkownika

>  Od paru miesiecy interesuje sie linuxem dotychczas pracowałem z
>  REDHATem opanowalem go dosc dobrze i chciał bym sie przesiasc na
>  DABIANA i mam kilka pytan:
>
>  - gdzie znajde jakies informacje ma temat obsługiwanego sprzetu ?

Tutaj nie ma specjalnej różnicy między różnymi dystrybucjami
Linuxa. Może Debian zawiera mniej narzędzi typu 'autodetect' niż
np. Mandrake ale jeśli coś ma działać, to da sie sprawić że zadziała.

A jeśli chodzi o poszukiwania, osobiście od dłuższego czasu niemal
zawsze znajduję odpowiednią informację po prostu wpisując w Google
nazwę danego sprzętu i 'Linux'...

>  - jakie są roznice miedzy debianem a rh ?

Inny instalator, trochę różnic w układzie plików i zalecanych
narzędziach administracyjnych, trochę inne listy dostępnych pakietów
(w Debianie narzędzi jest w sumie więcej, w RH dochodzą zdaje się
jakieś drobiazgi komercyjne).

>  - i czy naprawde jest taki trudny w instalacji i obsludze ?

Bo ja wiem... Sam przeniosłem się z RH na Debiana bodaj 4 lata temu i
wtedy ... Debian był dla mnie łatwiejszy. Bo owszem, miał mniej
klikanych narzędzi i siermiężniejszy instalator ale za to większość
pakietów była na starcie dobrze skonfigurowana do pracy - co w RH
bynajmniej nie było prawdą.

Czy taki efekt występuje teraz trudno mi powiedzieć, RH dawno nie
używałem.

>  - cz zmieszcze sie na 2,5 GB (nieliczac portycji SWAP)

Tak. Oczywiście pod warunkiem sensownego wybrania co się instaluje i
po co, gdyby chcieć w ciemno instalować wszystkie istniejące pakiety
miejsca możę zabraknąć (acz nie ma to najmniejszego sensu).

--
( Marcin Kasperski   | If Staff, Scope and Schedule are all fixed, managers  )
( http://www.mk.w.pl |   will have no options, other than prayer. (Martin)   )