Re: Komp pod serwer

Wroobel wrote:

Witam!
Mozecie mi doradzic jakas konfiguracje komputera, ktory pod debianem mialby pelnic role serwera plikow, www, poczty itd. Dokladniej rzecz biorac chodzi np. o to, czy Pentium4 nie gryzie sie z debianem, jak wyglada sprawa z duzymi dyskami, pamiec DDR, czy jakas inna, jaka plyte...

Wszystko zalezy od ruchu. W robocie mamy serwer glownie plikow, ale chodzi tam jeszcze php, www, mysql itp. i jest to P200 z 48MB ramu i chodzi wysmienicie. Z kolei znam firme, w ktorej PII 350Mhz z 0,5 GB ramu radzi sobie z naprawde duzymi rzeczami. Kilka sklepow, masa stron www, kont pocztowych itp. i wcale nie maja zamiaru kupowac czegos lepszego.

W serwerze najwazniejszymi rzeczami sa:
-ilosc pamieci
-szybkosc dyskow twardych i tutaj w rozwiazaniach profesjonalnych tylko SCSI. Najmniejsza liczba dyskow to 2.
-obudowa, a szczegolnie zasilacz
-gwarancja tzn jak szybko awaria moze byc usunieta
-plyta glowna

Natomiast sam procesor jesli nie stawiasz bardzo duzej bazy danych lub nie robisz obliczen numerycznych w zasadzie jest dowolny. Pozatym z tego co wiem to Intel nie przeznaczyl PIV na serwery, wiec wydaje mi sie, ze jest to chybiona inwestycja. Jesli chcesz zbudowac przyzwoity serwer to na PIII lub 2x PIII, a jesli chcesz meic naprawde dobry serwer to idz do firmy <reklama> dell, compaq, ibm, sun itd.</reklama> i nie wyglupiaj sie w skladanie bo i tak nie zrobisz tego lepiej.

--
Piotr Bucki
e-mail mcg@student.uci.agh.edu.pl