Re: installer met kernel van backports

Op 06-06-18 om 05:38 schreef Jan Claeys:

> Meer correct is: sommige pakketten in Universe krijgen wel support (vb.
> MariaDB), veel andere niet/nauwelijks.

Ik heb het enige tijd gevolgd (alweer jaren geleden), en gezien dat er
-met een heel enkele uitzondering- geen security updates zijn in
universe. Ook niet als "de community" (Debian) wel heel duidelijk
patches had voor exact hetzelfde package.

Ik heb dat gecontroleerd door de security-updates bij Debian te volgen,
en dan naar de security-updates bij Ubuntu te kijken.

Nee, je kunt echt helemaal niet rekenen op security support op het
universe repository in Ubuntu. Het is er in de praktijk niet.

Misschien wel bij MariaDB (dat heb ik niet gecontroleerd), maar dan
kunnen ze dat beter in main stoppen. Het zou me niets verbazen als de
security support van zo'n package gesponsord worden door iemand,
bijvoorbeeld door MariaDB zelf, of door een aardige Canonical klant die
het toch zelf nodig had.

Groeten,
Paul

--