Re: Rechter Alt

Op 23-06-17 om 19:30 schreef Sjoerd Hiemstra:
> Paul van der Vlis:
>
> Och ja, ik kwam daar zo op omdat ik de PC altijd uit zet met
> Ctrl-Alt-Del, en met de rechter Ctrl en Alt werkte dat na de laatste
> upgrade niet meer.
> Je zult denken: nou, wat ben je een kniesoor, dan doe je dat toch met
> de linker Ctrl en Alt. Maar dat zou wel betekenen dat je het de komende
> jaren, misschien wel de rest van je leven, en dat gemiddeld meer dan
> eens per dag, met 2 handen moet doen in plaats van 1. Dus vond ik het
> de moeite waard om de rechter Alt weer werkend te krijgen.

> [...]

Hmm, interessant, ik heb gezocht of er meer van dit soort speciale
targets zijn. En ja:
https://www.freedesktop.org/software/systemd/man/systemd.special.html

Maar ik werk op veel verschillende computers, ook veel computers van
anderen. Daarom tik ik "poweroff" op de console, dat werkt overal (als
je root bent).

Groeten,
Paul

--